Łatwe sposoby na poprawę pamięci i koncentracji


Jesteśmy narażeni na problemy z pamięcią i koncentracją. To już nawet nie stwierdzenie, to fakt. Smutny, niezbyt optymistyczny akcent naszej codzienności. Teraz, kiedy jeszcze bardziej świat idzie naprzód jesteśmy jeszcze bardziej przytłoczeni ogarniającą nas technologią - przedmioty, które mają ułatwiać nam życie, często też prowadzą do tego, że kiedy one nas wyręczają nas mózg już nie stymuluje pewnych części mózgu odpowiedzialnych właśnie za prawidłowe zapamiętywanie, skupienie...

Dodatkowo pandemia, gdzie siedzieliśmy w czterech ścianach w naprzemiennym towarzystwie  telewizora, laptopa i komórki. Nadmiar dźwięków, obrazów, informacji, sprawia, że to głównie tymi urządzeniami jesteśmy przebodźcowani, co także wpływa na naszą pamięć.

Jak więc możemy, nie drastycznymi a małymi i prostymi czynnościami, nawykami stymulować pracę naszego mózgu, aby działał na lepszych i wydajniejszych obrotach? uwierzcie mi, że przedstawione poniżej metody nie są trudne do wprowadzenia.

Ba! Jestem nawet pewna, że są na tyle fajne, że szybko wprowadzicie je w życie i zostaną z Wami na długo. Gotowi?



1. Wysypiaj się!

Wiem, że niby to takie oczywiste, ale uwierzcie mi, że wiele osób ma problem z pójściem spać o odpowiedniej godzinie, a bo to gra, to jeszcze jeden artykuł, krótki odcinek serialu - siedzimy do późna, a rano jesteśmy zmęczeni. Wyspanie raz w tygodniu nic nie da, to właśnie regularność ma tu kluczowe znaczenie.


2. Unikaj nadmiaru bodźców

Ta zasada bezpośrednio łączy się z pierwszą, ale wyróżniłam ją, bo warto odkładać ten telefon już 30 minut przed snem, podczas nauki nie puszczać serialu niby w tle czy nie brać te komórki zaraz po przebudzeniu. Sami zobaczcie jak już sama ta zasada da odpoczynek naszym komórkom, a także oczom!


3. Dieta

Nie wiem, czy są tu jeszcze takie osoby (mam nadzieję, że nie), ale dieta to wcale nie łączy się z odchudzaniem, a jest to nic innego jak sposób odżywiania. Zadbajmy, aby w naszym codziennym odżywaniu nie zabrakło 1,5 litra wody, warzyw i owoców. Ograniczymy za to słodkie przekąski, alkohol - wyjdzie to naszemu organizmowi na zdrowie!


4. Ruch

Ruszanie się jest wpisane w każdą cząstkę naszego DNA, naprawdę :P Wychodźmy z domu, chociaż na ten 30 minutowy spacer. Jeśli nie mamy na niego czasu to może wybierzmy komunikację, aby dotrzeć do pracy - już same kroki na przystanek wpisują się w aktywność. Fajną motywacją są aplikacje na telefon, które liczą ilość kroków i punkty, które uzbierasz za odpowiednią ilość korków, wymieniasz na nagrody - polecam, u mnie działa.


5. Ćwiczenia umysłowe

I tutaj chyba mój ulubiony punkt - gry logiczne to coś co pokochałam niedawno, sudoku, mosty, kostka 4x4 no i ukochane krzyżówki, które odkąd pamiętam rozwiązuję albo bardziej pomagam przy ich rozwiązaniu. To fajna zabawa, która na dodatek ćwiczy nas mózg i prowadzi na dobre tory :)


A Wy jak wspomagacie swoją pamięć i koncentrację?

Komentarze

  1. Ja jeszcze polecam wietrzenie pomieszczeń i stosowanie krótkich przerw i pracę w blokach np. Godzina nauki i 5 minut przerwy na odpoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście nie mam problemów z pamięcią i koncentracją. Zawsze sobie wszystko zapisuje, dzięki czemu zapamiętuję na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrym pomysłem są ćwiczenia umysłowe. Niezwykle podobają mi się różne wykreślanki.

    OdpowiedzUsuń
  4. wysypiaj się - jak ja bym tak chciała :D nie mam kiedy tego zrobić a już na prawdę czuje się wypalona :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę podsunąć córce, niestety ma spore problemy z nauką i ogólnie tym, żeby na dłużej się na czymś skupić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wiekiem problem z pamięcią staje się coraz bardziej widoczny w moim przypadku. Jednak mało sypiam i mam sporo stresów. Muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM