czwartek, lipca 06, 2017

LEGUMINA Z KASZY JAGLANEJ


Jeśli preferujecie zdrową kuchnię bez glutenu, pozbawioną cukru, a jednocześnie cenicie prostotę i szybkość przygotowania, to ten przepis stworzony jest specjalnie dla Ciebie. Zapewniam Cię, że ani Ty, ani Twoje kubi smakowe nie będą narzekać.


Dzisiaj zapraszamy Was na coś zupełnie nowego. Poznajcie Małego Kłoska :)
Ponad rok temu dowiedzieliśmy się, że nasza rodzinna dieta musi być bez glutenu, bez cukru i bez nabiału z powodu choroby najmłodszego członka rodziny, zwanego Małym Kłoskiem. Tak oto zaczęła się nasza przygoda z nowym  jedzeniem. A jak to z dziećmi bywa, smak słodki jest ważny oraz potrzebny w diecie, aby zachować równowagę. 
Zaczęliśmy szukać słodkich i zdrowych alternatyw dla nas :) Desery na bazie niedocenianej kaszy jaglanej, dosłodzone miodem, bananami lub innymi suszonymi owocami są smaczne i zdrowe. 
Naszym zwycięstwem jest moment, kiedy odkrywamy nową słodycz, która nam smakuje, a jednocześnie jest zdrową przekąską zgodną z naszymi zasadami. Pyszne i zdrowe jedzenie nie łączy się z wyrzeczeniami i wylanymi łzami, ale radością tworzenia.
Nie wymyślamy nowych przepisów na słodycze, ale często zmieniamy składniki w innych przepisach, aby deser był zgodny z naszymi wymaganiami. Znaleźliśmy różne zamienniki na mąkę pszenną, nabiał i cukier i świetnie się u nas to sprawdzają. Ale wiemy, że nie tylko u nas, ponieważ nasi czytelnicy chwalą się nam, że oni również korzystają z naszych przepisów i wszystko im smakuje :)

Zachęcamy Was do poznawania nowości kulinarnych. Eksperymentujcie i potraktujcie nasze pomysły jako twórczą inspirację w Waszej kuchni. 
Nie ma żadnych przeszkód do tworzenia własnych, wspaniałych przepisów na coraz to smaczniejsze i zdrowsze desery.

Dzisiaj KASZA JAGLANA - to Królowa Kasz, jest naturalnie bezglutenowa (może być zanieczyszczona glutenem), źródło żelaza, magnezu, witamin z grupy B, krzemionki, dzięki czemu wpływa dobrze na skórę, włosy i paznokcie. Kasza jaglana ma też sporo białka w porównaniu do innych kasz. Jest lekkostrawna, dlatego poleca się ją dzieciom i osobom starszym. Przepisy z tą kaszą są proste i szybkie. Polecam ją szczególnie do deserów.

LEGUMINA Z KASZY JAGLANEJ z owocami
Składniki:

  • 1 litr wrzątku
  • - 1 łyżeczka kurkumy
  • - 1 łyżeczka masła
  • - 1 szkl kaszy jaglanej
  • - 2 łyżeczki słodzika (np. ksylitol, miód dobrej jakości)
  • - 10 daktyli
  • - szczypta kardamonu lub imbiru
  • - szczypta soli

Przygotowanie:
Do wrzątku dodać kurkumę, masło, kaszę jaglaną, słodzik, daktyle, kardamon (lub imbir) i sól. Gotować pod przykryciem około 30 minut na małym ogniu. Wstawić na godzinę do piekarnika nagrzanego do 90 stopni. Rozgotowaną kaszę jaglana zmiksować blenderem.
Przełożyć do miseczki i udekorować dowolnymi owocami.

Porada:
Wszystkie kasze na sypko gotujemy w proporcji 2:1, czyli 2 porcje wrzątku, 1 porcja kaszy. Wyjątkiem jest kasza jaglana, która ugotowana w tych proporcjach szybko twardnieje, dlatego do gotowania kaszy jaglanej na sypko można dodać trochę więcej płynu, w proporcji 3:1, a do legumin i deserów w proporcji 4:1.
Zasadowa, bezglutenowa i naturalnie słodka kasza jaglana jest bardzo pożądana w naszej diecie. Legumina z rozgotowanej kaszy jaglanej to idealny składnik zdrowych deserów, który doskonale komponuje się z najróżniejszymi dodatkami, z surowymi i gotowanymi owocami, musem owocowym, galaretką, orzechami, migdałami, suszonymi owocami. Kasza jaglana należy do Przemiany Ziemi i jest w naturalny sposób słodka, ale dodatkowo można ja dosłodzić i jeść z przekonaniem, że spożywamy zdrowe słodycze.

PS. A jak przypali się kasza do dna garnka (co jest bardzo prawdopodobne), to dajcie znać. Powiem, co u mnie się świetnie sprawdza na jego wyczyszczenie :)

Pozdarwiam,
Beata

27 komentarzy:

  1. Z chęcią bym spróbowała. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepada za kaszą manną, lubię tylko z niej zrobione placuszki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może warto otworzyć się na coś nowego ??

      Usuń
  3. Choć nie mam nietolerancji. To i tak zaczęłam eliminowac pszenicę. A jaglaną bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nas to cieszy, mamy przez to rozumieć, że przepis będzie przez Panią wypróbowany?

      Usuń
  4. Wszystko, co z kaszy jaglanej jest pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieodparcie kojarzy mi się z podwieczorkiem w przedszkolu ;) Pozytywnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej nie wiem dlaczego, ale mi też. Ale zawsze wszytsko grzecznie jadłam :)

      Usuń
  6. Lubię kaszę jaglaną. Dopiero odkrywam jej możliwości, ale coraz bardziej się zakochuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dieta bezglutenowa to nie dla mnie�� jednak jestem wielką miłośniczką kasz i chętnie je jadam. Przepis wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe czy by smakowało... W sumie prawie wszystkie składniki mam w domu, może się spróbuje :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja to nazywam budyniem jaglanym, ale legumina brzmi tak... wytwornie :) Lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szukam czegoś nowego, a jednak prostego. Chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Matko pierwsze słyszę, ale Twój opis zaciekawił. Co by nie było że jeszcze chociaż raz mi coś w kuchni wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kaszę jaglaną uwielbiam, zwłaszcza z owocami. Na pewno wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Z naciskiem na szczęście , Blogger